Semikolon och samer

Det är samernas nationaldag idag och dessutom verkar det vara semikolonets dag. Jag har ofta blivit kallade same (lapp) av Umebor, vilket bör ses som som en skymf mot riktiga samer. Jag ofta försökt att använda semikolon på rätt sätt men det blir lika ofta fel som rätt (NEKFRA brukar rätta mig).

När det gäller A Beevors bok om spanska inbördeskriget så lästes den ut i samband med Umeå vistelsen; en genomlidig men inte exalterande läsning. Jag tänkte åstadkomma en kort recension här på bloggen så småningom...

Just nu läser jag en bok jag fått av Hamlet; Ken Folletts "World Without End" uppföljaren till The Pillars of the Earth (Svärdet och spiran). Jag kan redan nu säga att Ken Follett är fin på att skriva "sträckläsare" jag klämde nog 250 sidor på de första dagarna (när jag var i Strandåker). Follett har även en fabless för mustiga sexscener (inte i klass med Torbjörn Säfve i "Molza - älskaren"
http://www.panorstedt.se/templates/panbok/PanBook.aspx?id=21473 men ändå) som kommer till  uttryck i även i denna bok.

"World Without End", s. 361

Kommentarer:
Postat av: Hamlet

Glädjande att höra att det går fortare för dig med den här boken. Med det tempot är du snart klar.



Jag har också skaffat den nu, men har bara kommit till typ sidan 40. Gillar dock vad jag läst hittills. Enda sexanspelningen hittills är ordet "grunting". Eller vad det nu var.

2009-02-09 @ 12:42:41

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits