Fars dag

Fars dag igår men den firas idag med nästan 3 timmar i ensamhet i lägenheten:  jag ska läsa tidningen, dricka te, gå på toa utan sällskap och vattna blommorna. Vilken lyx!

Det firades en del igår också: jag fick ett linne (som ska ersätta mitt "dataspelslinne" som olämplig klädsel i andra människors närhet), strumpor som det står pappa på och sen fick jag se Ola Salo som Jesus, innan jag åt "karamat" på Brogatan. Förutom surkålen, kumminfläsket, oxbringan och bratwursten så lyckades jag snika till mig en liten bit lammtestikel - lite som en lös fiskbulle i konsistensen och ganska salt.


På nattdukbordet just nu: Antony Beevor "Spanska Inbördeskriget" (43 sidor lästa...)

Kommentarer:
Postat av: M

Tala om att bli storfirad. Fredrik fick en bok (Saviano "Gomorra")... Du, vad hände med kommissarie Lynley, förresten?

2008-11-11 @ 08:34:36
Postat av: Sarke

Lynley är på smekmånad och 700 sidor Havers gjorde att jag kände ett behov av ett break från Elisabeth George...

Postat av: M

Ah, det kan man förstå.

2008-11-12 @ 08:19:33
Postat av: Hannu/Ferry

Nu börjar det ta fart igen på denna fronten, intressant läsning väntar jag mig=)



Var det lika spännande att äta lammtestikel som att äta älgtunga?

2008-11-13 @ 11:53:41
Postat av: Leffe

Jag trodde att du fick se ut som Ola Salos Jesus i ett riktigt barnläkarskägg. Men Jesus äter nog inte testiculum ovis.



/Kent-Harry

2008-11-17 @ 21:40:06

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits