Årets först gädda

Igår fick jag årets första gädda (ca 1,5 kg) och detta innebär att fiskesäsongen har börjat och ni ligger redan efter....

Jag har varit i Strandåker sedan i fredags och har hunnit med en del jobb (ved, vårstädning av gårdsplanen, potatissättning, skrotinsamling osv) men tiden här har mest handlat om väntan, om väntan på Linnea! Imorgon kommer dock hon och hennes underbara bihang (Unkas) hit. Jag fattar inte föräldrar som kan vara ifrån sina barn hela veckorna - det känns helt främmande - jag saknade Linnea redan i fredags.

Det var något mer jag ville dela med mig av... men det har jag glömt.

Solen skiner. Nu ska jag ut och jobba.

Kommentarer:
Postat av: Lisa

hej!

Och välkommen till Norrland :-)
I dag kommer Jonne hem och på torsdag åker vi till stugan, vore ju kul om vi kan träffas under helgen! Hälsa Unkas och Linnea!

2008-06-03 @ 13:58:57
Postat av: Leffe

Faaan vad jag längtar till första abbarrmetet! Synd bara att vi inte ses däroppe i år. Kul för dig med lite fysiskt arbetesom omväxling. Men som Sven-Axel skulle säga: Du ha ju å ta av...

Postat av: Sarke

Lisa: vi kommer jättegärna och hälsar på alla dagar utom lördag :-) (då är det jaktstämma och årsmöte med viltvårdsområdet som Linnea gärna vill gå på).
Leffe: Har inte hunnit träffa Sven-Axel, men däremot dragit på mig något som liknar ryggskott... Kroppsarbete är kanske inte min "kopp te".

2008-06-04 @ 09:14:51

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits