Skämslåten

Jag gillar "Videokväll hos Luuk". Det är alltid roligt att se vad andra gillar för musik. Roligast är att se vilken musik skäms för att de gillar - "skämslåten". Själv skäms jag för att jag gillar "Tie a Yellow Ribbon Round the Old Oak Tree" med Tony Orlando, det är min skämslåt. Senast jag såg på Videokväll var Fredrik Vikingsson där och han visade sig ha samma känslor för Tony Orlandos mästerstycke som jag, med den skillnaden att han inte skäms för det. Fredrik Vikingsson hade en annan låt som skämslåt, men jag tyckte nog att han upplevde det lite pinsamt att han gråter när han lyssnar på låten. Jag gråter också.

Kommentarer:
Postat av: Madge

Är pinsamt svag för ABBAs Dancing Queen....

2008-01-09 @ 22:36:29
Postat av: Leffe

Med min musiksmak kan man inte skämmas per definition men just nu har jag låten(?) "Alla som inte dansar är våldtäktsmän" på hjärnan. Årets titel?

2008-01-12 @ 09:50:02
Postat av: Anonym

Jag håller med Fredrik V där. Den är inget att skämmas för. Ber att få återkomma med min egen skämslåt.

Hamlet

2008-01-14 @ 00:45:02
Postat av: Anonym

Efter en snabb bläddring i minnet dyker Ten Sharps "You" upp. Aningen mer skämmig är nog ändå Shebangs "Romeo".

Hamlet igen

2008-01-14 @ 00:49:38
Postat av: Kingen

Jag skäms inte för att jag tycker att Crazy nights med Kiss är deras och världens bästa hårdrockslåt. Grymt tung-gung..

2008-01-21 @ 20:01:05
Postat av: Sarke

Jag skäms inte för någon "hårdrockslåt" även om det är Whitesnake det handlar om...

2008-01-24 @ 08:54:04
Postat av: JK

Hur kan Ferry överhuvudtaget tycka att Crazy night är en hårdrockslåt? Han måste vara lite lagd åt fel håll. Var det inte han som också tyckte att Ior var manlig i sitt rosa svansband?

2008-02-01 @ 19:42:49

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits