Jul, Dop och Nytt år!

I nämnd ordning har de senaste veckorna förflutit. Bästa julklappen var förstås Guitar Hero III, inte för att jag vet när jag ska hinna spela det, men jag gillar att Unkas sänker sig till min barnsliga nivå och hjälper till att främja mitt tv-spelsintresse.
Det har varit en riktig barnjul, där kusinerna, Linneas, från Amerika har stojat, stimmat och öppnat fler julklappar än jag trodde var möjligt.
Star Wars Lego! att det inte fanns på min tid, det kombinerar mitt kära riddarlego med rymdlego på ett alldelens underbart sätt och vilka konstruktioner, det sägs att Dödsstjärnan består av 4000 bitar, mycket roligt att bygga ihop (tråkigt att leka med dock, jag kanske har blivit lite vuxen ändå...).

Säga vad man vill att gå i kyrkan och sjunga psalmer, dopet är ändå något speciellt med sitt fokus på barnets med födda egenskaper och det medmänskliga i att låta alla människor vara sig själva. Linneas dop var förstås en klang och jubel föreställning där Linnea och prästen höll hov. Linnea med skratt och närvaro och prästen med en personlig ceremoni och ett stort fokus på Linnea.

image143

Sen kom det nya året och min mobil har mått bättre... så GOTT NYTT ÅR till alla er som borde ha fått men inte fick ett sms av mig! 2008 blir slutligen året när jag ska prata mindre, vad har ni för nyårslöften?

Kommentarer:
Postat av: Madge

Vilken fin bild på Linnea!
Mitt löfte är att prata mer...

2008-01-03 @ 16:07:42
Postat av: Hamlet

Vilket härligt skägg. Mitt löfte är att prata med Eric.

Postat av: Madge

Kanske dags att låta dig inspireras av prästens skägg...? Ett mustigt skägg skulle väl pigga upp?

2008-01-05 @ 13:08:05
Postat av: Hamlet

Var det inlägget riktat till mig? Tyvärr är min skäggväxtsförmåga begränsad.

2008-01-07 @ 11:50:52
URL: http://hamlet.blogg.se
Postat av: Exilola

Till vilket slutspel började han spara?

2008-01-07 @ 12:22:07
Postat av: Sarke

Prästen sa i förtroende till mig att han började spara i samband med Björklövens triumfmarsch mot SM-guldet 1987... Jag har dock svårt att tro att det stämmer, han kunde inte ens rabbla upp 1:a femman i guldlaget när jag pressade honom.

2008-01-07 @ 13:34:42
URL: http://sarke.blogg.se
Postat av: Kingen

Typiskt för präster. Stå å ljuga i kyrkan...suck.

2008-01-08 @ 20:25:13
Postat av: Leffe

Är inte prästen väldigt lik Fast? Han du med att ta något DNA-prov?
Sent grattis Linnea!

Exil-Zebbe

2008-01-21 @ 19:57:22

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits