Var 10:e Valborg

För mig verkar det som att var tionde Valborg innebär en krympande känsla av oro och olust... För andra är det förstås dagen efter Valborg som är mindre lustfylld.

Valborg 1998 gick jag på en bal jag inte ville gå på, med en tjej jag inte borde gått med och i en frack jag inte borde köpt (även om jag säkert använt den 5 ggr sedan dess). Det är inte det bästa sättet att spendera Valborgsmässoafton.

Efter detta bestämde jag mig för att enbart ha kul och med jämna mellanrum slå Marcus med kvistar på Valborg. De senaste 4 åren har jag haft mycket trevliga dagar på jobbet, för att sedan sakta gå hem genom stan ackompanjerad av det studentikåsa fylleslaget. Men nu på Valborg är det dags igen...

Redan 09.15 ska min forskning genomlysas och bespottas av en frustande norrman som inte vill annat än att se mig gråta... så vart tionde år är Valborg en dag förknippad med en viss oro och olust verkar det som.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits