För första gången

För första gången tycker jag nästan synd om MIF, men bara nästan. Jag är fortfarande bitter över deras vinst mot MoDo 1994 och köp av Matti Pauna 1988... men annars kan man tycka att det är tråkigt att de ska vara så mentalt svaga - i år hade de verkligen alla chanser att ta klivet upp i elitserien... De hade kanske lite för mycket nya arenor i huvudet och dessutom känner nog alla i MIF att svenska folket tycker det är lite kul när de misslyckas och därför vill de så gärna lyckas. Som sagt i år tyckte jag inte att det var så kul, inte lika kul som i fjol i varje fall.

Att Leksand skulle misslyckas att ta sig till elitserien var på något sätt väntat, de har varit överlägsna i allsvenskan och då är det inte så lätt när man helt plötsligt inte är överlägsen längre, även om alla vet att det blir så... Sen kan man ju tycka att de borde ha klarat det de har ju åtminstone ett f.d. Björklöv i laguppställningen.

Björklöven... Borås!!! Vad är det som händer? Det hade varit skönt om Löven fått bli sist i kvalserien istället för Västerås.

I övrigt tror jag att Rögle kommer att få det svårt nästa år. Tror vi att bröderna Jönsson återförenas i Rögle eller Färjestad eller inte alls?

Kommentarer:
Postat av: Hamlet

Jag blev overkligt glad över upplösningen. Efter att det blev klart att Leksand skulle få möta dr Ronny kommande säsong kändes det tveksamt att ge Leksand förnyat förtroende. Uppryckningen i sista omgången gör dock att jag ger dem ytterligare 30 års förnyat förtroende.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits