Gäddan är på hugget och jag är på väg!

Såg ni "Mitt i Naturen" igår? Det handlade mestadels om gäddor (och en hel del om grodor) och jag blev grymt sugen på att fiska. Turligt nog så sitter jag på umeälvens vatten redan på måndag. Härligt!

Vägen dit är dock allt annat än rak. Jag sätter mig i bilen imorgon och kör till Halmstad, där jag ska hämta upp ett skåp till mamma. Från Halmstad kör jag till Kinna och Marks GK, väl där ska jag tvinga mig till Mathias golfbag och bära den fram till och med söndag. Sen sätter vi oss i varsin bil och kör norrut, Mathias till Umeå och jag till Strandåker (våra vägar skiljs åt i Nordmaling).

Förutom fiske, kommer dagarna att fyllas med forskning och skogsarbete - förhoppningsvis i en produktiv mix.
Mycket kvar att göra på den artikel jag presenterade igår och mycket kvar att göra i skogen.

Tråkigt att inte se Unkas och hennes fina mage på ett tag, men redan nästa fredag hämtar jag henne på Alviks flygplats i Umeå - det blir en höjdare i sig.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits