Rehnar växer inte på träd

Men det växer en Rehnare (med kvalitetshöjande inslag av Hedlunds) i Unkas mage. Enligt uppgift har tillväxten pågått i 15 veckor:

Vecka 15

Huden är så tunn och genomskinlig att blodkärlen under syns. Håret fortsätter att växa och om bebisen kommer att få mörkt hår så börjar hårsäckarna att producera hårpigment. Fostrets öron är nästan på rätt plats men de sitter fortfarande lite lågt.

Fostret börjar lagra kalcium för att ben och märg i skelettet ska fortsätta att utvecklas. Muskler utvecklas och fostret kan knyta nävarna. Fostrets hicka kan kännas som regelbundna tickningar i magen som pågår i några minuter. 

 vikt.JPG langd.JPG

 70 gram

 12,5 cm

Längden mäts från huvud till stjärt (CRL).



Unkas var och lyssnade på barnets hjärtljud igår och det pickade helt underbart. Jag missade tyvärr detta tillfälle, eftersom jag bokade biljetten hem från Umeå medan vi ännu var ovetande...  Men det kommer nya chanser, b l a ultraljud den 17/4 - spännande.


Kommentarer:
Postat av: Hamlet

Jag tror att hårsäckarna har börjat producera pigment vid det här laget.
Jag väger mer än 100 gånger så mycket som lill-Rehnen.

Postat av: Syrran

Snygg blogg! Inte visste jag att du bloggat i hemlighet i nästan 2 år... From nu ska den kollas varje dag;)

Ulltraljudet är fantastiskt!

Postat av: Madge

Litet men fantastiskt!

2007-03-23 @ 07:56:10
Postat av: Sarke

Du får nog äta mer korv min käre Kalle, 7 kg är inte någon matchvikt att vara stolt över.

Syster-yster, jag tror nog att jag mumlat om min blogg någon gång under de senaste åren - men jag har nog inte varit så explicit...

2007-03-23 @ 08:40:59
URL: http://sarke.blogg.se
Postat av: Leffe

Dessa Rehn-Hedlunds som förökar sig som virus... Och varför ska man mäta från huvud till stjärt?

2007-03-23 @ 20:00:33
URL: http://apotekaren.blogg.se
Postat av: Hamlet

Tur att jag lade in ett "mer än".

I sanningens namn lade jag naturligtvis till det för att jag inte orkade räkna ut exakt hur mycket mer än lillen jag vägde. Och då menar jag inte en tiopotens fel.

Våren möter jag just nu i Stockholm. Första helgen i maj hoppas jag få möta sommaren i Skåne.

2007-03-28 @ 08:48:25
URL: http://hamlet.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits