Tillbaka

Gårdagen bjöd på 15 timmars resa och 125 mils körning (inte precis någon Kingen-fart, men ändå 90 km/h i snitt). Jag, Unkas och Kvarken (de senare är än så länge oskiljaktiga, vilket iofs gäller det alla tre) kom hem till Lund igår vid 22-tiden. Om ganska precis två månader har jag bott i Lund i 10 år, och det är kanske dax att säga att jag kommer från Lund när folk frågar men det känns lite konstigt. Något som talar för det senare är att jag tagit ner kastspöet till Skåne, ett tydligt tecken på att jag bytt hemvist.... Det är inte mitt favvo kastspö, det lämnade jag i Strandåker, men det är ändock att räkna med (Shimano-rulle, och ett dubbel-aktions Shakespear).

Det som fattas mig nu är någon att fiska med, någon som kan visa mig var de Skånska gäddorna står - känner ni någon? Helst någon som inte skjuter gäddorna med Salongsgevär.

Imorgon börjar allvaret på institutionen igen, nästa vecka konferens i Lund/Köpenhamn och på denna ska jag ha en poster-presentation - det kan bli spännande att få ihop den på ett bra sätt.


Kommentarer:
Postat av: Exilola

Välkommen tillbaka till kolgruvan...

2007-06-28 @ 08:42:49
Postat av: Sarke

Tack, det känns bara härligt!

Postat av: Syrran

Henrik Berqvist och Jim Andreasson är idogna fiskare - i alla fall innan de fick barn... Dom vet nog var gäddorna står, och laxöringen och säkert en massa andra fiskar!
Kram


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits