Trubbel i paradiset...

Vår nya lägenhet är ett rent paradis... förutom:
- de två rummen som inte är vidgjorda ännu, snacka om kaos
- den stationära datorn som inte känns helt stabil och bråkar vid uppstart med allt tätare intervall: "Det gick inte att starta Windows eftersom följande fil saknas eller är skadad: System32\DRIVERS\pci.sys" är windows svar på min fråga varför. Men ibland verkar den inte saknas eller vara skadad, då startar datorn alldelens utmärkt! Jag får plocka ut alla mina pci-enheter och se vilken som är den felande länken...
- det där med golvlister och täcksidor ger mig rejält med ångest (nästan lika mycket som den gången jag som 5-åring tog en 50-öres kola på "lill-konsum")

Kommentarer:
Postat av: Leffe

Ett tips: Ta back-up på allt viktigt fort som satan. Jag tycker det luktar hårddiskkrasch på G. I min nya lya ekar det rejält och är mörkt (som i huvudet på söndamorgnar) fortarande. Men ikväll ska jag köpa ljus.

Postat av: Sarke

Back-up gjorde jag redan i söndags...

2007-01-31 @ 13:51:48
URL: http://sarke.blogg.se
Postat av: Björn

Eller gör som jag och köp en ny dator. Åtminstone en per årtionde brukar jag kosta på mig.

2007-01-31 @ 20:46:56
Postat av: Sarke

Björti, det skulle jag göra om jag inte höll på och empiriskt testade teorin om bindande budgetrestriktioner. Grattis till TP-vinsten, jag har förstått att du saknar riktigt motstånd i Storstan

2007-02-01 @ 09:18:44
URL: http://sarke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits