En instutition full av missbrukare

En samling doktorander, disputerade och TA-personal har tillsammans lagt ihop till en "Nespresso"-maskin här på EC1. Idag när "podsen", det man lägger i maskinen för att få kaffe, delas ut till de som brukar maskinen vill ingen ha de koffeinfria alternativen. Allt snack om att de dricker espresso för smakens skulle faller platt till marken, det är drogen de vill åt - det är kicken de lever för... Snacka om missbruk, men det är klart de producerar forskning och info till studenterna i ett mycket högre tempo än jag bloggar så missbruket har "positiva" effekter också.

All doping är tydligen inte förbjuden inom den akademiska världen. Däremot vet jag en östtysk nationalekonom som blev avstängd i två år efter att ha testats positivt för nandrolon och planekonomi.


Kommentarer:
Postat av: Anonym

Hur är det egentligen med ditt eget kaffemissbruk? Jag minns en gång när du faktiskt tog påtår å INGEN sockerbit!!?? Är inte det ett tecken månne?? Jag vet nog vad du gör när dom andra inte ser...

2007-02-27 @ 22:11:07
Postat av: Den sjuttonde Partikongressen

Kamrat Rehn, jag trodde att det var (tankar eller fantasier kring) bruk av marknadsekonomi man blev avstängd för i östblocket.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits