Uppsamlingsheat

Nu är det så där igen. Jag har tänkt jag skulle skriva om det och detta, det ena och det andra här på bloggen, men inte funnit kraften och tiden att göra det, och nu när jag har tio minuter över så kommer jag inte ihåg vad det var som var så roligt med det ena och det andra.

På Maggiefronten har det dock hänt mycket de senaste veckorna, allt positivt, i kronologisk ordning har följande hänt: hon har blivit fil. doktor, gift sig och blivit mamma till en liten pojke allt inom 10 dagar.... Duktigt gjort!

När det gäller mitt liv som doktorand så sitter jag numera ensam på mitt och Maggies rum (se ovan) och sliter mitt (numera normalkorta) hår över små spetsfundigheter i den organisationsteoretisk världen. Min presentation förra veckan avlöpte väl med en viss trötthet som resultat, fick några fina förslag från professor Holm och allas vår Exil-Ola som på något sätt kommer att tas med i min artikel.

Slutligen lite skryt... och det gäller förstås min solstråle och ljudmaskin Linnea - hennes Apgar-score vid födseln var 10, 10 och 10 bättre kan det inte bli. Linnea har sedan dess blivit "a perfect ten" i alla andra aspekter också, med undantag för att hon gör olika ljud från klocka 03.00 och framåt på natten, kissar och bajsar så fort man tagit av henne blöjan och hon kan heller inte säga "återvinningscentral" trots att hon snart är 10 veckor gammal...

Kommentarer:
Postat av: Björn

Grattis Maggie! Ser fram emot att träffa Linnea - förhoppningsvis kommer det att ske innan hon lärt sig att säga "återvinningscentral". Alla presentationer är bra presentationer. Rock on E-rock!

2007-12-04 @ 22:40:38
Postat av: Madge

Man tackar för omnämnandet (är det ett "riktigt" substantiv?).
Linnea är en duktig tös!

2007-12-07 @ 21:31:13
Postat av: Leffe

Oj, det finns mycket att gratulera alla till. jag tycker du ska lära Linnea att hantera semikolon först. Det kommer man långt på!

2007-12-09 @ 19:36:53
Postat av: Särke

Jag brukade alltid lägga in ett semikolon i mina uppsatser på gymnasiet bara för att visa hur skrivteknisk jag är. Det blir några semikolon i avhandlingen också. Funderar på att göra några sena kompletteringar till mina gymnasiuppsatser. Är det någon som vet vad Kerstin har för adress?

2007-12-09 @ 21:00:55
Postat av: Jonatan K

jag tykcer semikolon mest av alt liknar en insket!

2007-12-09 @ 21:49:58
Postat av: Leffe

Kerstin gick i pension i våras och har flyttat tillbaka till Dalarna.

2007-12-10 @ 20:24:07

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits