Älgar vill ha fred..

..enligt Hamlet och det ska älgarna få så fort de ändrat diet från tallskott till åkersorkar.

Men eftersom älgarna vägrar gå med på detta så fortsätter jakten och facit efter de första 3 dagarna är 5 tjurar (älgtjurar), 1 ko (älgko) och 5 kalvar (älgkalvar). Jag har sett en 2 älgar, ätit rökt fläsk och mackor, druckit choklad och avlossat 0 skott under dessa tre dagar.

Som älgtrackförare (det är jag det) så börjar det riktiga arbetspasset efter jakten avbrutits då ska jag och ett par till ta älgtracken och hämta de skjutna älgarna ute i skogen - oftast en enkel match om det inte vore för att vissa jägare skjuter älgar så långt ifrån vägarna - i oländig, stening och brant terräng. De senaste tre älgarna vi hämtat har legat kasst till, då blir man lite varm i långkalsonger kan jag meddela.

Kommentarer:
Postat av: W

Det är just av transportskäl som jakt ska utföras i södra Sverige, där vi har vägar till en förbannelse, 25 dagar kvar till dimman vid mossen ...

2006-09-13 @ 13:06:40

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits