Efter 30 är man slut...eller?

 Jag vill dementera att man efter 30 är slut som:

  1. Innebandyspelare (Igul mönstrade i matchen mot Munka Ljungby ett lag med medelåldern 33)
  2. Golfspelare (Mr F har många fina år framför sig, oavsett hårfärg och jag har tänkt göra come back nästa år också)
  3. Barnunge (jag är lika barnslig nu som för tre dagar sedan)
  4. Älskare (det finns hjälpmedel)
  5. Hårdrockare (den tunga musiken snurrar som aldrig förr i cd-spelaren)
  6. Artist (Jag satsar på att konkurrera ut Sly som Rocky i Rocky VI)
  7. Suparkompis (bjud mig en sup så ska jag visa dig... eller)

Däremot blir man:

  1. Hårigare i öronen
  2. Tröttare av att inte sova
  3. Stelare efter en missad stretching
  4. Hårigare i näsan
  5. Kraftfullare kring midjan
  6. Snyggare i Tajta tröjor (se bilden)
  7. Gråhårigare i tinningarna

Det är alltså bara fördelar med att ha fyllt 30. Tre decenium på denna jord är inte mycket, jag siktar på sex till!


Kommentarer:
Postat av: Leffe

Med flera månaders erfarenhet av rätt sida av 30-strecket kan jag lägga till följande fördelar:

* Det gör inget om man är lite kraftig runt midjan
* Man behöver inte visa leg på krogen
* Det är OK med helskägg
* Billigare försäkringar

Postat av: Björn

Jag trodde att sömnbehovet minskade med åldern, men vad vet jag som är så ung.

2006-10-04 @ 19:19:42

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits