(Kalla) Varma mackor och Sparrissoppa

Skönt att man inte är student längre. Om man varit det hade man tvingats ut i Stadsparken igår av sin egen frejdighet. Man hade stålsatt sig och sagt det är ju ändå valborg, svept en extra snaps och satt sig på en filt i regnet.

Istället gjorde jag en god sparrissoppa och varma mackor till min fru och hennes vännina. Till detta drack vi lite vin och polsk "äppelkaka", av allt detta lät vi oss väl smaka. Sedan när det klarnade upp åkte vi till Malmö och drack en öl eller två på "Centiliter och gram". Vi gick hem när stället började fyllas med "Stekare". Perfekt! Ännu bättre blev det när jag avslutade dagen med kalla varma mackor och ett glas mjölk...

Förresten, det var synd om någon student igår - det låg en hel låda med krossade öl på cykelbanan vid sjukhuset... Jag undrar hur han/hon blev full? Jag hoppas han/hon har snälla kompisar.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits