Kategorierna på denna blogg är konstiga!

Elitbetraktaren Bergh har noterat att kategorierna på denna blogg är konstiga...

"kategorierna pè denna blogg àr konstiga. jakt àr vàl en sorts utflykt, och innebandy en sorts sport!?"

Det har han förstås helt rätt i, jakt är en delmängd i mängden Utflykter och innebandy är en delmängd i mängden Sport. Vid närmare betraktelse ändå, kan man faktiskt säga att jakt enligt många är en delmängd i mängden Sport och att innebandy ofta innebär utflykter i de skånska tassemarkerna. Det hela verkar vara en definitionsmässig röra, men det är tydligt att jakt och innebandy befinner sig i snittet mellan mängderna Sport och Utflykter.

18525-30
Svåra saker... Jag är ytterst tacksam för att jag blivit uppmärksammad på denna otydlighet.


Kommentarer:
Postat av: Exilola

Skulle man inte också kunna hävda att Innebandy faktiskt är en delmängd av mängden Jakt? Innebandy är ju i stort en enda stor jakt.
Jaga bollen
Jaga motståndare
Jaga seger
...

detta skulle ju betyda att Innebandy skulle vara en underrubrik till rubriken Jakt.

2006-03-03 @ 11:43:42
Postat av: Sarke

Som sagt: SVÅRT! och Exilola gör det inte lättare... Vi ser alla framemot hans hemkomst så att det blir någon ordning på torpet. Med alla menar jag förstås JAG.

Postat av: Leffe

Jag tycker att Nationalekonomi borde också vara en delmängd i Utflykter, närmare bestsämt "Mentala Utflykter". Mitt inlägg passar väl iofs bäst in under Klagomuren...

2006-03-03 @ 14:09:58
URL: http://apotekaren.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits