Skogförädling

Ryktet om min fixering vid Norrland och supar är betydligt överdrivet. Jag har däremot ett gott öga till skogsförädling, redan en timme efter att jag kommit "hem" var jag och min far i skogen och röjde bort mindre värdefulla träd (vissa bloggare kallar det sly) för att de värdefulla ska kunna öka i värde. Vi körde en "tank " (tills bensinen tog slut i våra röjsågar) och det kändes förträffligt.

Idag blir det ingen röjning, idag ska mamma få hjälp i trädgården och ikväll ska jag blöta tafsen (som Kingen brukar säga) och förhoppningsvis få en hungrig och färdig lekt storgädda på kroken.

Ps. För er med orena tankar så är en tafs det som sitter mellan linan och draget när man spinnfiskar.

Kommentarer:
Postat av: Leffe

Har din mor fortfarande igång odlingen med den storblommiga vallmon? Papaver somniferum. Antalet sist jag såg räcker nog till att bota en dags värk, ångest, hosta och diarré. Vanliga symptom på lappsjuka.

Postat av: Hamlet

"Linan", "draget", "spinnfiska". Norrländskan är full av konstiga termer inom området kopulering.

Knark är bajs. Låt vallmon stå, E. Freebasea gäddögon i stället. Det ger ett rus utan motsvarighet.

2006-06-01 @ 17:07:57
URL: http://hamlet.blogg.se
Postat av: M

Kanske dags att sätta lite bisongräs inför höstens begivenheter?

Hur hänger uttrycket "få/ge på tafsen" ihop med oskuldsfullt (?) "fiske"?

2006-06-02 @ 11:12:03
Postat av: Sarke

Vallmon kommer efter midsommar och den brukar få stå orörd, Bisongräs är en god idé och gäddorna är på hugget. Tre "halvsmå" igår, så tafsen fick ett par bett igår.

2006-06-02 @ 12:37:16
URL: http://sarke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits