Hundar

Blev igår riktigt skrämd av hundar två gånger - båda gångerna identifierade jag hunden (i min okunnighet) som en Rottweiler. Kanske var det samma hund som var ute med olika "förare". Båda gångerna ville hunden äta upp mig och undslapp skrämmande ljud när den drog i kopplet. Vad hade jag gjort om förarna inte orkat hålla sina hundar? Nästa gång tar jag med mig en käpp när jag går ut och går. Jag undrar om hundarna/hunden inte hade "diskvalificerande" fel...


Uppförande/karaktär: Rottweilern är till sin grundläggande natur vänlig och godmodig. Den är barnvänlig, mycket tillgiven, följsam, lydig och arbetsvillig. Den ger ett rustikt intryck och dess uppträdande är självsäkert, nervfast och oförskräckt. Den reagerar med stor uppmärksamhet på omgivningen. Diskvalificerande fel: Hundar som är rädda, skygga, fega, skotträdda, argsinta, överdrivet misstänksamma eller nervösa.


Kommentarer:
Postat av: Kingen

Min rekommendation är en stark sko på höger fot. När hundar av argsint karaktär blir för "nyfikna" så låt hunden undersöka din starka sko lite närmare. Vissa hundägare kan bli lätt förskräckta när du visar din starka sko, men var då snabb att påpeka för denna ägare att dess förvånade beteende inte hjälper den "nyfikne" hunden. Om så sker att meningsutbyte i förhöjt tonfall sker löser det sig oftast genom att visa den starka skon för ägaren också.

2006-06-27 @ 20:46:54

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits