Plagierat inlägg mm

För att plagiera Berghs diskussion om läroböcker i Nationalekonomi gör jag härmed ett inlägg om just detta - läroböcker i Nationalekonomi.

Är det rimligt att tro att folk ska vilja läsa Nationalekonomi när läroboken på den första 8 poängen kostar 920 kr? Dessutom är dess kvalitet omdiskuterad se bland annat Berghs blogg.

Men 920 kr, bättre då med dess föregångare den kostar endast 820 kr... snacka om monopolpriser. Det är helt tydligt att konkurrensen på läroboksmarknaden är på tok för dålig. Mina anteckningar från a-nivån kan ni få köpa för 600 kr, de innehåller det väsentligaste, en del ekivoka ord och en herrans massa teckningar... Endast 600 kr, slå till nu.



Bruno Brasil, jag har aldrig varit en dålig förlorare... däremot har jag haft en väldig otur med att raketar och annat går sönder precis när jag är på väg att vända ett underläge. Jag minns dock en ung man som hade svårt att hålla sig i styr när vi mötte "Commando Nanså"

Kommentarer:
Postat av: Hamlet

Mina anteckningar kan ni få för det facila priset av 550 spänn.
Lär er att älska konkurrensen, kidz!

Postat av: Othello

Det sägs ju att "Talk is cheap - supply exceeds demand"...

Kanske ska vi därför dra (den något mer svårtuggade) slutsatsen "Economics text books are expensive - demand exceeds supply"?

Othello

2006-08-02 @ 12:26:55
Postat av: Sarke

Ja, det är en tanke. Man kanske ska skriva en bok i Nationalekonomi för att möta denna efterfråga (man får dock ganska många träffar (1494)på Microeconomics när man söker på Amazon Books - alla är nog inte läroböcker men en snabb överblick säger att en stor del är det). Vidare, det som efterfrågas är kvalitetsböcker och där är det inte omöjligt att efterfrågan är större än utbudet...

Så det man ska skriva är en kvalitets lärobok. Kanske i kombination med att man slutar prata så att priset på marknaden för Sarke floskler ökar.

2006-08-02 @ 13:10:14
URL: http://sarke.blogg.se
Postat av: Hamlet

I min värld är alla böcker läroböcker.

2006-08-02 @ 14:58:27
URL: http://hamlet.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits