Järv eller järv?

Förutom att både jag och Maggie gillar Wolverine så kan man fråga sig vilken järv man gillar bäst adamantiumjärven eller järven med låsningsbara käkar. Den senare har visat sig känslig för snöskotrar - en same dömdes för ett tiotal år sedan för att ha kört fram och tillbaka över en järv med sin snöskoter. Jag  undrar vad som skulle hända om man försökte göra samma med adamantiumjärven... Anledningen till att samen körde över järven var att de generellt utgör ett hot mot samernas renar - järven har en fantastisk förmåga att springa på snön med sina stora tassar och är också fin på att bitas. Dock tror jag inte att järven är det största hotet mot rennäringen.
järv

Järven (adamantiumjärven) på bilden nedan står i snön och klöses duktigt, om den utgör ett hot mot rennnäringen är dock oklart.
järv eller

Ps1. Det nya svarta (som är hippt att säga) är att använda andras alteregon när man skriver kommentarer till inlägg - jag tror dock att det är ett brott mot bloggetiken och därmed lite busigt.

Ps2. Om allt går som det ska idag så känner jag han som är årets "player of the week" på norrlandsveckan. Kanske inte lika hett som att känna "brat of the week" på tennisveckan i Båstad, men defintivt en skönare känsla.


Kommentarer:
Postat av: Kajsa Varg

Back in black! Linan är äntligen dragen ända fram till boxen och nätets värsta blogg terrorist kan börja jobba sig svart. Bäva ni kreativa bloggpoeter, ni har inga utomäktenskapliga barn jämte mig!!

2006-07-18 @ 22:27:14

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits