Diverse

Tre andraplatser efter två förlorade särspel blev Mr Ferrys facit på norrlandsveckan (3 tävlingar på minitouren i golf) - surt att bli tvåa gång efter gång men det är bättre än att bli sist. Det blev jag den enda gång jag varit med i något som liknar en golftävling. Tur att jag är en så god förlorare. Att Ferry blev "player of the week" var nog en klen tröst för honom direkt efter tävlingarna, men är en fin utmärkelse att slänga in i garderoben när man kommer hem.

Själv är jag varm på ryggen och låren efter en helg på havet utanför Bjärred i svärfars båt. Det har dock varit härliga dagar. Det enda som skapade smolk i glädjebägaren denna helg är att min ny inköpta externa hårddisk inte vill funka så bra med firewire-anslutningen - den funkar dock fin fint med usb2.0... Mysko, det kan vara mitt nyköpta portkort som spökar, vad vet jag.

Var på blodcentralen och gav blod idag och hade ynkliga 152 i blodvärde - det är dax att ta tillbaka älgköttet på menyn så att man får i sig lite mer järn och beckerell... Nästa gång är det dock min 25 blodgivning i Lund (3 i Umeå) och då får jag en "VIP-t-shirt". Snacka om respekt.

Det går att läsa på Stormästarens blogg att AW var arbetsledare, Mark barnvakt och JK skottade jord som svar på frågan om Leffe var barnvakt eller arbetsledare. Man kan fortfarande undra vad den senare bidrog med när det vankades matjordsskottning vid JKs nya radhus på Tomtebo. Jag gissar på att han gav goda råd.

Kommentarer:
Postat av: Hamlet

"Tur att jag är en så god förlorare."
Jag har fortfarande ont i magen efter skrattet som den meningen uppbådade.

Jag har nyligen packat ner en VIP-blodgivaretröja i en soppåse. Om du håller ditt löfte att köra mig till Sthlm får du tröjan och min eviga kärlek utan att skiljas från ditt blod.

Postat av: Leffe

Jag lekte landskapsarkitekt med en kratta i högsta hugg! Tips till alla blodfattiga: 1 tablett Betolvex per dag, kvalitetsprodukt från Actavis...

2006-07-18 @ 07:59:11
URL: http://apotekaren.blogg.se
Postat av: Sarke

Den Viptröjan har jag också, den får man efter ett lågt antal givningar och får ses som en nybörjartröja. Jag håller alltid mina löften och äter aldrig piller när man kan äta mat.

2006-07-18 @ 08:48:56
URL: http://sarke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits