Bröllop & Taxi

I lördags var det dax för ännu en svettig tillställning - ett julibröllop i stekande sol. Var ute och sprang på förmiddagen, tyckte det var lite varmt. Duschade kallt och gick omkring i kalsongerna hemma för att svalka mig (Unkas slapp se eländet, nu var med bruden hela dagen). Tog på mig kostymen, tyckte det var lite varmt. Satte mig i bilen, brände mig på ratten - tyckte det var lite varmt. Kom fram till Barsebäck kyrka, stod i skuggan under ett träd och tyckte det var ganska behagligt. Gick in i kyrkan, fullt med folk - alla tyckte det var lite varmt. Sofie & Emil sa båda JA - skjortkragen smet åt betänkligt kring min hals. Fest på Flädie "Mat och Vingård" där dörrarna stod på vid gavel, maten var god, talen bra och, tänka sig, det var lite varmt.

Efter fest tog vi taxi hem till Byggis med den gode Elias, vi var lite hungriga och funderade om vi hade någon mat hemma. Elias sa:
- Om ni inte hittar något, ring mig - jag fixar mat på Max eller köper Falafel, vad ni vill?
Vi sa "okej" och fick hans nummer. Fem minuter senare, när jag fixat några varma mackor (känns det igen Hamlet) ringer det på Unkas mobil, det är Elias:
-Hej jag är på MAX, vill ni ha något?
Vi tackar för erbjudandet och säger att vi hittade något att äta.
Han skrattar och vi lägger på.
Elias är nog vad man brukar kalla en "entreprenör"...

Kommentarer:
Postat av: Hamlet

Det känns igen väldigt mycket. För alla nya bekantskaper jag gör brukar jag berätta om hur bra min kompis Särke är, och exemplifierar med att han gjorde varma mackor åt mig när jag var ute och slog ner tegelestenar på fyllan.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits