Nu är det klart

Jag har tvingat mig till en plats som caddie när Mr Ferry spelar Telia Tour på Frösåkers GK (Västerås) nästa vecka. Jag är grymt laddad och jag tror att Mr F kommer att hinna ångra sig ett flertal gånger innan tävlingen är över... jag har så många torra golfskämt på lager att det är skamligt

"Hemligheten med golf är att slå bollen långt, rakt och inte för ofta"
"Golf är ett lätt spel... det är bara svårt att spela"

På tal om skamligt... (jag är inte ansvarig utgivare för detta skämt):

*An older couple are playing in the annual club championship. They are playing in a play off hole and it is down to a 6 inch putt that the wife has to make. She takes her stance and her husband can see her trembling. She putts and misses, they lose the match. On the way home in the car her husband is fuming, " I can't believe you missed that putt!" "That putt was no longer than my 'willy'." The wife just looked over at her husband and smiled and said, "yes dear, but it was much harder!"*

Notabelt:
Shakespeare är inspirerat åtminstone två av dem som kommenterat min blogg, trevligt!


Kommentarer:
Postat av: Othello

"Golf - en primitiv form av jordbruk" har väl någon sagt någon gång (minns inte vem och orkar inte googla det)?

Kom att tänka på en liknande historia (dvs rörande samspelet man-hustru-kärleksliv) när jag läste ditt inlägg. Det ska tydligen vara en sann historia och handlar om en av USA:s fd presidenter. Minns tyvärr inte vem, men vi är i slutet av 1800-talet/början av 1900-talet någonstans har jag för mig. Den går ungefär så här...

Presidenten och hans hustru besöker en hönsfarm och det bestäms att de ska visas runt var för sig. Först ut är The First Lady och hon får en ingående redogörelse av alla detaljer i skötseln av hönsfarmen. När guiden kommer till själva befruktningsproceduren av hönorna spetsar hon öronen, ty guiden nämner att varje tupp kan "tjänstgöra" ca 25-30 ggr per dag.

- "Verkligen", säger hon förvånat med ett misstroget leende, "25-30 ggr på en enda dag?!"

- "Absolut!", svarar guiden

- "Would you please tell my husband this when you guide him later today?" säger hon med en ögonblinkning till guiden

- "Mer än gärna, Mrs President" ler guiden förläget tillbaka

Efter en gemensam lunch är det så presidentens tur att få en inblick i alla de vedermödor som driften av en hönsfarm innebär. När de kommer till momentet som rör tillblivelsen av små kycklingar harklar sig guiden lite generat och säger:

- "Mrs President ville att jag skulle betona att en tupp under en normal arbetsdag kan vara i elden en 25-30 ggr..."

- "Verkligen?", svarar presidenten och fortsätter "Säg mig, sker det med samma höna?"

- "Nej, verkligen inte!", svarar guiden, "Det är olika hönor varje gång!"

- "Would you please tell my wife this during the afternoon coffee?" svarar presidenten med ett brett leende...

Othello

2006-08-02 @ 14:33:47
Postat av: Sarke

Ja, den historien var verkligen samma andas barn... Min far brukar kalla golf primitivt jordbruk men jag betvivlar att han är ursprunget - Lars Henrys Bevingade ord blev ingen "best-seller"

Postat av: Leffe

Härligt! För att sporra mr F till stordåd (eller klara cutten i alla fall) kan jag lova att dyka upp som supporter till den helgen.

Själv gillar jag citatet "Golf - ett bra sätt att förstöra en promenad."

2006-08-02 @ 17:07:51
URL: http://apotekaren.blogg.se
Postat av: Kingen

För att Mr Ferry skall klara cuten krävs stordåd, eller bara stora "dåd", och du har väl inga problem att prestera med ditt "dåd" Erkki? För övrigt anser jag alla de historier som ni återberättar vara något under bältet. Inte riktigt i min smak om jag får säga. Jag gillar mer historier i stil med "den om varför stenåldersmannen tog tag i kvinnans hår när han drog in henne i grottan". Inte lika mycket under bältet och betydligt bättre punchline. Ja, men man kan ju inte få allt...

2006-08-02 @ 19:45:04
URL: http://www.mathiasferry.se
Postat av: Sarke

Nej, det blir ju mindre under bältet när man drar i håret, det har du rätt i.

2006-08-03 @ 09:18:31
URL: http://sarke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits