Grattis Kungen!

Som motvikt till min bloggkollega Hamlet, vill jag passa på att gratulera Kungen inför den stundande 60 årsdagen och samtidigt meddela att jag ej kommer att närvara på Borggården i år...

Jag hoppas dock att Ers Majestät får de virkade grytlapparna jag skickade med posten.

Ps. Det stör mig inte det minsta att vi har monarki i Sverige, senast någon krävde pengar av mig var det inte Kungens fogdar utan försäkringskassan som utnyttjade ett beklagligt misstag med bostadsbidraget. Om förslaget om "bidragslag" går igenom får jag kanske fängelse ex post för mitt slarv.

Ps 2. Något som stör mig är att Kungen inte avbett sig all uppvaktning på 60-årsdagen, det är ju kutym i Sverige att man avbeder sig uppvaktning på antingen 50 eller 60-årsdagen. Man kan ju inte vara så flott att man bjuder på "öppet hus" två ggr inom loppet av 11 år.... tänk på Jantelagen.

Ps 3. I år är jag och alla andra 76or hälften så gamla som Kungen och min svärfar (och Magdes pappa).

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits