Vägledning av vilsna Stockholmare

Som sagt jag och Private Eye Bengtsson tog oss an en vägledande roll tidigt på söndagsmorgonen...

Så här gick det till.... låt mig se...

Jag och min gode vän privardetektiven hade precis  lämnat den rökfria lokalen, där vi druckit Skruvmejslar och öl, bakom oss när en ung man kommer fram till oss.
- Jag blir så förbannad, vad tycker ni jag ska göra? sa han och rörde sig lite oroligt.
När vi såg ut som frågetecken fortsatte han.
- Vakten där borta släpper inte in mig, han kallade mig för kyckling! Jag vill kasta en cykel i huvudet på honom! Tycker ni att jag ska göra det?
Vi blev lite förvånade över frågan, men försökte avstyra det hela.
- Är det inte bättre att du går till något annat ställe eller köper en korv och går hem? försökte vi.
- Jag har redan ätit tre korvar! Jag skulle vilja slå in pannbenet på vakten med en släggyxa, svarde han.
- Det låter som en dålig idé, varför går du inte till något annat ställe?
- Jag och min polare blev utslängda från vårt favvohak, där man kan vinna öl genom att bryta arm... KÄNN!
Så kände vi på hans biceps och de var mycket riktigt ganska svullna.
- Men tänk så här, sa jag lite prövande, vakten gjorde fel när han kallade dig kyckling och då kan du visa honom att du är en större människa genom att göra rätt - genom att inte kasta en cykel i huvudet på honom, genom att inte sänka dig till hans nivå....
En glimt av förståelse skymtade i den unge mannens ögon för att sedan försvinna.
- TACK! Det ska jag göra, jag ska säga till honom att jag är en större människa! sa den unge mannen och försvann med raska steg.
Privatdetektiven tittade på mig och skakade på huvudet.
- Vi skulle ha sagt att parken är full av släggyxor, vad det nu är för något... sa han och log.

Kommentarer:
Postat av: Hamlet

Den kursiva stilen gjorde att man kunde trott att det var en påhittad historia. Det kunde man trott utifrån textens innehåll också. Kul att det verkligen hände.

Släggyxor är stygga saker. Som en slägga, fast med ett yxhuvud. Ont, ont, ont att få i skallen.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits