Mobiloperatörer

Fick igår ett samtal från mobiloperatören 3 - jag antar att jag fick ett fördelaktigt erbjudande från dem. Jag lyssnade inte så noga för jag visste att de skulle ge upp när jag meddelade följande:

- Jag tillbringar mycket tid i norra Sverige så jag måste ha telia för täckningens skull.

Mannen från 3 gav sig dock inte:

- Var i norra Sverige brukar du hålla till?

- I västerbottens inland, vi skulle kunna säga Lycksele.

-Lyxele? Hur stavas det?

- L Y C K S E L E, sa jag med visst eftertryck och mannen på andra sidan knappade in det i sin dator.

- Ja då ska vi se ... Ja det ser tunt ut ... Det är lite täckning i Storuman... Ingen i Lycksele.

- Där har du anledningen till att jag ringer med telia, tack för påringningen.

- Jag förstår, sa mannen från 3 med ett litet skratt och la på.

 

Otroligt nog så ringde Bosse från Optimal telecom bara 10 minuter senare. Men då var jag less så jag sa NEJ till alla hans förslag. Avslutningen på samtalet var dock intressant.

- Nej, jag är inte intresserad.

- Men snälla, schyssta!

- Nej

- Okej, tack då ERIC (med en "tack för ingenting"-röst) "KLICK"

 

Ibland är det roligt att inte ha "NIX"-registrerat sig.


Kommentarer:
Postat av: Hamlet

Det är ALLTID roligt att inte ha NIX-registrerat sig.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits