Bröllop

Jag och Ulrika gifte oss för två veckor sedan - helt underbart och snabbt... det bara swischar till så är det hela över. Ceremonin går snabbt, sen är det middag och dans och plötsligt är man på väg till sin bröllopsnatt (vi rodde med en eka förresten) och inte heller den varar för evigt. Dagen efter känns det otroligt nog ingen skillnad, konstigt eller hur! Kanske inte så konstigt, men efter några dagar så känns det ändå på något sätt annorlunda - rofyllt, fulländat och en stärkande. Det hela är något av en självförtroende-boost, folk säger vackra saker om en och den man älskar säger JA! Jag grät floder i kyrkan, speciellt när Tobias sjöng, och jag grät även under talen, allra mest när pappa höll tal. Det är lysande att gifta sig! Nog om detta.

Ikväll ska jag, Ulrika och mina svärföräldrar på konsert i Simrishamns kyrka - det blir spännande, jag har en tendens att fnysa åt det "finkulturella" men jag brukar alltid uppskatta det när jag väl kommer dit. Det är nog hårdrockaren i mig som fnyser, han gör sig påmind då och då men jag har inte använt min "flamesskjorta" och mitt nitarmband på länge. I mp3-spelaren är han dock ständigt närvarande, just nu i form av Lemmy.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits