Skivrecensioner i Dalademokraten

The pocket raindrops

18525-10

Nocturnal bliss
(Radiodrops records)

Indeierock

Stockholmstrion The pocket raindrops debutskiva är lätttsam och vacker indierock med personliga texter. Med influenser som Lou Reed och Televison. Visst märks influenserna. Men deras aviga sound gör det svårdefinerat. Jag kan inte på en gång säga vad de lyssnat på. Det krävs ett par lyssningar för att jag ska kunna placera det. Fast det beror väl också en del på att jag inte lyssnat så värst mycket på Lou Reed. Men dom har sitt sound vilket är bra, då känns det mer eget. Jag vill ha mer nu.
Louise Sundström


Jonatan Fast

18525-10

Jonatan Fast
(Radiodrops records)

pop

Lyckselesonen och numera stockholmsbon Jonatan Fast har tidigare jobbat med norskan Ane Brun och frijazzgruppen Smuts. Men sedan 2003 har han jobbat med sitt självbetitlade debuttalbum med allvarsamma texter. Skivan är en blandning mellan country och powerpop. Det gör att skivan har både lugna låtar som lämpar sig till tedrickning och prata med bästa vännen, medan en del är mer renodlad pop som får converseskorna att svänga lite extra. Passar kort sagt till det mesta och blir en uppskattad julklapp.
Louise Sundström

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits