Sötsug

Godis

Har ett otroligt sötsug efter lunch nuförtiden - tror det beror på de kakor vi åt till kaffet när jag var hemma och hälsade på far och mor. Jag har sett en annan föklaring också, en evolutionär förklaring. Det var en forskare som hävdade att det är de högst utvecklade som har ett sötsug efter de ätit, detta som en försvarsmekanism mot de faror som lurar om man blir slö efter maten... Främst lejon, geparder, lodjur, vargar och andra rovdjur. Om man äter socker efter maten blir man pigg och på sin vakt mot rovdjuren, därför är de främsta överlevarna människor med sötsug.

 

Jag sätter en tia på att det är vanan som gör mig sötsugen, men det känns skönt att veta att jag kan springa ifrån vargen om jag äter en glass nu.


Kommentarer:
Postat av: Hamlet

Jag äter alltid socker för att vara på min vakt mot framför allt lodjuren. Jag kallar mig själv ofta för evolutionens främsta skapelse.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits