Prisa Gud, här kommer skatteåterbäringen!...

... som Kalle sa. Ja, igår kom skatteåterbäringen men den försvann lika fort som den kom - framkallade 218 bilder från bröllopet, var hos optikern (jag var inte rädd) beställde nya linser och glasögon (ett utmärkt substitut till att kisa, tänk på det Kalle), betalade det statliga jaktkortet och hämtade min kemtvätt.

En frack, två frackskjortor, två frackvästar och två kostymer kemtvättades för 1025 SEK, är det ett bra pris eller ett dåligt? Kemtvättsmarknaden är helt okänd för mig... och hur bedömmer man resultatet egentligen?

 

Patrik Ekwall, "sportkrönikör" i TV4, och Ulf Karlsson Fd förbundskapten i friidrott har rykt ihop enligt kvällstidningarna, iallafall verbalt... Oavsett vad det gäller så är jag på Ulf Karlssons sida - jag vet inte hur många sportevenemang på TV4 som Patrik Ekwall förstört med sin okunskap, besserwisserattityd och sina plumpa försök att var bundis med idrottsmännen. Det är till och med så att jag stått över vissa sportsändningar på TV4 för att slippa Ekwall - det är helt otroligt att ledningen för TV4 sporten har mage att ha kvar honom i rutan. Han är säkert en trevlig och genomgod människa, men det ger honom inte rätten att klafsa omkring på sportevenemang och försöka få så mycket TV-tid som möjligt. Skönt att friidrott sänds på SVT idag när Ulrika ska leka med sina kompisar och jag får bestämma över fjärrkontrollen själv. ;-)

 


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits